На початку місяця стартував Весняний письменницький триместр від Катерини Бабкіної

На запитання літературно-художнього журналу "Дніпро" про письменницький триместр відповідає його автор і організатор, письменниця Катерина Бабкіна

-На кого розраховані письменницькі курси?

- Є різні курси та інтенсиви для різної аудиторії. Щось – просто всім, кому згодиться краще формулювати, щось – для журналістів, блогерів і копірайтерів, а щось – для тих, хто хоче працювати саме з художніми текстами. Є база, для тих, хто ніколи ще взагалі не замислювався, від чого залежить якість тексту, і є вже для досвідчених авторів.

-Курси тільки оффлайн чи онлайн?

Є курси офлайн і онлайн.

- Чи вигідно успішному українському письменнику відкривати ФОП?

ФОП - це інструмент обліку і оподаткування діяльності, тут нема про вигідно/невигідно. Якщо автор лише пише та продає рукописи видавництвам та виданням – податковим агентом виступає видавець чи видання. Якщо автор надає ще якісь інші послуги, сам провадить торгівлю тощо, навчає – і бере за це все гроші – потрібен ФОП.

- Що отримає слухач ваших курсів на семінарах?

- Знання і уміння, які – залежить від конкретного курсу. І ще - краще розуміння, чого хочеться, що треба прокачати і на що звертати увагу.

- З чого складається ціна таких курсів?

- Її регулює ринок і попит. Вона складається з вартості моєї роботи з підготовки та читання курсу та вартості моїх знань та експертизи, необхідних для цього + з організаційних видатків + з вартості праці організатора. Уявімо собі лектора А, до якого на годинну лекцію завдяки його знанням, імені та експертизі гарантовано прийдуть 40-50 осіб, що готові заплатити за цю лекцію 200 грн. Дізнавшись середню по ринку вартість оренди підходящого приміщення і роботи того, хто організовує та просуває лекцію, віднімаємо цю суму від 200x50, і виходить приблизна вартість роботи і часу та експертизи лектора А. Якщо він згоден з цією сумою і оцінює себе так само – все ідеально.

- Чи є ринок письменницьких курсів? Є конкуренція на ньому?

Є ринок, і конкуренція, мабуть, також є.

- Краще писати художні тексти чи влаштовувати курси для тих, хто хоче навчитися писати?

 Залежить що за тексти і які курси. Нема відповіді.

- Розкажіть про недавню перемогу вашої підопічної Христини Коціри на конкурсі? Ви разом писали текст?

- Нічого про це не знаю, крім того, що вона перемогла і я нею пишаюся, і ще що вона дуже багато і старанно працювала під час курсу Звичка писати. Вона не є моєю підопічною, ми нічого не писали разом і перемогла вона не з тим текстом, над яким працювала в рамках одного з завдань курсу.

- Письменник і гроші. Можна сказати, що це щось нове для українського суспільства? Маю на увазі, ви свідомо своєю позицією намагаєтесь поламати давній стереотип, що письменник має бути голодним?

-Я просто отримую гроші за свою роботу і вважаю, що ніхто не має бути голодним взагалі в принципі. Це не позиція чи руйнування стереотипів для мене – це нормальний порядок речей

Спілкувався Ярослав Карпець